یزدفردا "منیره زارع زاده خبرنگاریزدفردا :یک مخترع یزدی موفق به ساخت "دستگاه سامانه مدیریت هوشمند ایستگاه پرستاری" شد که در جشنواره کشوری حضرت علی اکبر ( جوان ایرانی) حائز مقام سوم شد و در مراسمی با حضور سلطانخواه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان ، مسئولین وزارت آموزش و پروش ، وزارت ورزش و جوانان، وزارت علوم تحقیقات و فناوری و سایر حوزه های مربوطه تجلیل شد.

احسان دهقانی دانشجوی رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) یزد در گفت و گو با خبرنگار یزد فردا  در این خصوص اظهارداشت: از آنجا که پرستاران در شیفت کاری خود مراقبت چندیدن بیمار را عهده دار هستند و می بایست وضعیت بیماران را کنترل نمایند بنابراین این دستگاه طراحی گردید تا سرعت چکیدن قطرات  سرم به وسیله مانیتور به پرستار نشان داده شده و امکان نظارت کنترلی بر میزان تزریق مایع سرمی هم زمان محیا گردد.

وی افزود: این دستگاه قابلیت این را دارد که سرعت چکیدن قطرات سرم از 10 قطره در یک دقیقه تا 120 قطره در یک دقیقه را تنظیم نماید.

دهقانی گفت: ایده این اثر از آنجا نشات گرفت که علت بیش از 70 درصد مراجعان همراهان بیمار به ایستگاههای پرستاری به جهت بررسی وضعیت سرم بیمارشان است.

این مخترع  و نخبه یزدی بیان داشت: "دستگاه سامانه مدیریت هوشمند ایستگاه پرستاری" توسط شرکت تعاونی دانش بنیان دایا قابلیت تولید انبوه را در آینده نزدیک در کشور دارا می باشد.

به گفته این مخترع و نخبه یزدی سامانه مدیریت هوشمند ایستگاه پرستاری در سال جاری گواهی ثبت اختراع دریافت نموده است.

وی جایگاه رشته مدیریت را در بخش بهداشت و درمان مثبت و اثربخش دانست و در ادامه افزود: فضای مثبت آموزشی _ پژوهشی در کنار روحیه حمایتی مسولین دانشگاه آینده درخشان و پیشگامی را برای دانشجویان این رشته در یزد متصور ساخته است.

دهقانی یادآورشد: به کارگیری از روشهای جدید در فرآیند ارائه خدمات سهولت انجام امور و تقلیل پاره ای از وظایف کاربران را سبب شده و نهایتا مدیریت الکترونیکی را موجب می شود.

شایان ذکراست؛ احسان دهقانی دانشجوی رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) یزد  همچنین  نفر برتر جشنواره خوارزمی سال 1386 و دارای چند گواهی ثبت اختراع ازجمله، دستگاه آنتی بیوتیک الکترونی است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا